La Fundació Nexe i l'Associació Cívica Tirant lo Blanc participen en la manifestació per un finançament just amb unes lletres de reclam

4/12/2017

Les entitats deganes del valencianisme cívic, l’ACV Tirant lo Blanc i la Fundació Nexe, han participat en la manifestació del 18N amb les lletres FINANÇAMENT per tal de fer visible aquest reclam que ambdós col·lectius han posat damunt la taula des de fa anys.

Davant la situació d’injustícia pel que fa al repartiment dels diners de l’Estat entre les autonomies que des de fa dècades pateix el territori valencià, la societat valenciana s’ha organitzat per exigir una millora en el sistema de finançament que permeta a les arces públiques valencianes recuperar-se i disposar dels recursos necessaris per a portar a terme les polítiques necessàries per a construir una societat millor. A causa del sistema de finançament autonòmic i la falta d’equitat en la distribució de les inversions de l’Estat en infraestructures, el País Valencià és el territori amb que rep menys inversió per càpita i que a més acumula un deute, conegut com a deute històric, que arriba als 42.019 milions d’euros.

Per això, l’ACV Tirant lo Blanc i la Fundació Nexe s’han adherit a aquesta convocatòria, en què de manera transversal s’ha posat l’accent sobre aquesta qüestió que ambdues entitats porten reclamant des de fa anys i portant a debat en taules redones i publicacions. En aquest sentit, la Fundació Nexe compta amb un llibre específic que aborda la matèria, autoria de l’economista Rafael Beneyto, que es va publicar l’any 2012 sota el títol El finançament dels valencians. Una insuficiència històrica. A més, recentment ha organitzat dos congressos sobre economia valenciana on s’ha abordat aquesta qüestió, i l’any passat va publicar el llibre Una nova via per a l’empresa valenciana. Bases i propostes per al futur centrat a fer propostes pràctiques que ajuden a millorar el nostre model productiu de cara al futur més pròxim.

.