Ja estan disponibles les conferència completes i les entrevistes del II Workshop d’Identitat i Cultura al canal de Youtube de la Fundació Nexe

4/12/2017

Els dies 21 i 22 de setembre tingué lloc a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València el II Workshop d’Identitat i Cultura de la Fundació Nexe, titulat ‘Mitjans de comunicació i identitats plurals de l’Europa multicultural’. El congrés, que es va organitzar conjuntament amb el Centre Maurits Coppieters (CMC), fundació europea de la qual la Fundació Nexe n’és membre, i hi ha col·laborat el Departament de Teories del Llenguatge i el Departament de Filologia Catalana de la Universitat de València.

Si us vau perdre el II Workshop d’Identitat i Cultura, ja podeu veure els vídeos de les conferències completes al canal de youtube de la Fundació Nexe.

-  Entrevista a Empar Marco, directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació.

Conferència de Ruth McElroy (University of South Wales) sobre  ‘La construcció de la identitat col·lectiva a través dels mitjans audiovisuals’-

-  Conferència de Franscesc Escribano (director de Minoria Absoluta) ‘La producció de formats de qualitat i la selecció de continguts per a una radiotelevisió pública.

-  Vídeo de la taula redona “La radiotelevisió pública com a ferramenta de normalització lingüística” i vídeos de les microxarradaes. Veieu la llista de reproducció completa ací.

El workshop va estar dedicat a analitzar la importància dels mitjans de comunicació i la llengua a les nostres societats, així com el seu paper com a generadors d’identitat i discursos. Davant la imminent obertura de la nova radiotelevisió pública valenciana, des de la Fundació Nexe hem volgut posar damunt la taula alguns dels diferents aspectes que s’hauran d’abordar per a la seua construcció amb professionals especialitzats en diferents àmbits.

El Workshop de Mitjans de comunicació i identitats plurals a l’Europa multicultural, que ha reunit més de 80 persones de diferents parts de la Unió Europea a València, ha servit per generar debat al voltant d’un tema molt present a la societat valenciana, com és el d’engegar uns mitjans de comunicació en la llengua pròpia. A més, ha tractat qüestions com la normalització lingüística i els tractaments lingüístics en els mitjans de comunicació. El congrés ha apropat els casos d’altres territoris, com el cas de Frísia, Gal·les, Escòcia, o Catalunya, generant coneixement i intercanvi cultural.

Veieu la llista de reproducció completa ací.

Tags: Fundació Nexe, política lingüística.