La Fundació Nexe ha presentat el nou #Demos11 sobre la necessitat de la clusterització de l’economia valenciana

26/10/2017

Descarregueu el llibre en versió pdf o adquiriu-lo en paper ací.

La Fundació Nexe,en col·laboració amb la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), va portar a terme ahir la presentació del nou número de la col·lecció Demos, Un model productiu des del territori: cap a la clusterització de l’economia valenciana. La presentació va tindre lloc al Saló d’actes de la CEV i va comptar amb la presència de Xavier Molina, autor del llibre i catedràtic d’Organització d’Empreses de la Universitat Jaume I, Júlia Company, directora general de l’IVACE i autora del pròleg, i Elies Seguí, director acadèmic de la Fundació Nexe.

Un model productiu des del territori: cap a la clusterització de l’economiavalenciana és un llibre al voltant de l’oportunitat i la necessitat d’implementar una política de clústers al territori valencià. L’obra pretén sistematitzar el debat sobre les polítiques de clúster a partir d’una revisió de la documentació existent i la seua possible aplicació al cas valencià. Així ho va explicar l’autor, qui va posar èmfasi en què el llibre compta amb dues parts: una més teòrica, i una altra més propositiva amb suggeriments per implementar la política de clústers al nostre territori.

Per la seua banda, la directora general de l’IVACE Júlia Company, va agrair a la Fundació Nexe la iniciativa de generar discurs al voltant d’un tema que també preocupa al govern valencià, i va apuntar que “el llibre constituïx una base d’anàlisi i de debat per a portar a terme el canvi productiu que des de la Conselleria d’Economia Sostenible estem fent”. Així, va assegurar que “els clústers són clau per a la millora de la competitivitat empresarial”.

Amb aquest llibre la Fundació Nexe arriba al número 11 de la col·lecció Demos, fulls de recerca i de divulgació, documents de treball científics i tècnics que volen obrir debats i oferir propostes i respostes als reptes que té platejats la societat valenciana. L’edició d’aquest Demos número 11 ha sigut possible gràcies a 83 mecenes que, a través de la plataforma Verkami, han fet la seua aportació.

Descarregueu el llibre en versió pdf o adquiriu-lo en paper ací.

Tags: economia, Fundació Nexe.