Presentació del nou #Demos11 Un model productiu des del territori: cap a la clusterització de l’economia valenciana, el 18 d’octubre a la CEV

6/10/2017

La Fundació Nexeen col·laboració amb la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) organitza la presentació del nou número de la col·lecció Demos, Un model productiu des del territori: cap a la clusterització de l’economia valenciana. La presentació tindrà lloc al Saló d’actes de la CEV i comptarà amb la presència de Xavier Molina, catedràtic d’Organització d’Empreses de la Universitat Jaume I i autor del llibre, Júlia Company, directora general de l’IVACE i autora del pròleg,  Salvador Navarro, president de la CEV, i Elies Seguí, coordinador acadèmic de la Fundació Nexe.

Un model productiu des del territori: cap a la clusterització de l’economia valenciana” és un llibre al voltant de l’oportunitat i la necessitat de la clusterització de l’economia valenciana. L’obra pretén sistematitzar el debat sobre les polítiques de clúster a partir d’una revisió de la documentació existent i la seua possible aplicació al cas valencià. Així, defineix el concepte de clúster i fa una síntesi de revisió de la literatura sobre aquest concepte. També s’examinen els principis generals de la política de clústers i les seues característiques, revisant una sèrie d’experiències d’altres indrets, propers i internacionals. A més a més, el llibre revisa l’estat de l’economia valenciana des de la perspectiva dels clústers, per a finalment fer una sèrie de suggeriments per a una potencial implementació d’aquesta política al cas valencià.

Demos, fulls de recerca i de divulgació, és una col·lecció que edita la Fundació Nexe de documents de treball científics i tècnics que volen obrir debats i oferir propostes i respostes als reptes que té platejats la societat valenciana. L’edició d’aquest Demos número 11 ha sigut possible gràcies a 83 mecenes que, a través de la plataforma Verkami, han fet la seua aportació.

La presentació, oberta als mecenes del projecte així com a les persones interessades en la publicació, tindrà lloc al saló d’actes de la CEV (plaça del Comte de Carlet, 3), a la ciutat de València, a les 19h

Tags: economia valenciana, llibres.