Verkami del #Demos11, "Un model productiu des del territori: cap a la clusterització de l'economia valenciana"

8/6/2017

La Fundació Nexe ha posat en marxa un Verkami per a fer possible l'edició i publicació del #demos11, Un model productiu des del territori: cap a la clusterització de l'economia valenciana, un llibre de Francesc Xavier Molina Morales al voltant de l'oportunitat i la necessitat de la clusterització de l'economia valenciana.  L’obra pretén sistematitzar el debat sobre les polítiques de clúster a partir d’una revisió de la documentació existent i la seua possible aplicació al cas valencià. Així, defineix el concepte de clúster i fa una síntesi de revisió de la literatura sobre aquest concepte. També s’examinen els principis generals de la política de clústers i les seues característiques, revisant una sèrie d’experiències d’altres indrets, propers i internacionals. A més a més, el llibre revisa l’estat de l’economia valenciana des de la perspectiva dels clústers, per a finalment fer una sèrie de suggeriments per a una potencial implementació d’aquesta política al cas valencià.

Aquest és el número 11 de la col·lecció Demos que ja ha publicat altres títols, els més recents dels quals són El valencianisme enfront d’Espanya, d’Amadeu Mezquida, El tio Canya ha mort. Notes sobre la mecànica sociolingüística del valencià, de Francesc Hernàndez, i Poder i llengua. Les llengües de l’ensenyament al País Valencià, d’Anselm Bodoque i Vicenta Tasa. En aquesta ocasió, l’autor és Francesc Xavier Molina Morales, Catedràtic d’Organització d’Empreses de la Universitat Jaume I (UJI), llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat de València, Master en Industrial Policy and Corporate Strategy per la Maastricht Business School. És també coordinador del grup de recerca AERT-UJI, i ha estat director de l’Institut de Desenvolupament Local de la UJI, i actualment és coordinador del seu programa de doctorat, a banda de responsable de diversos projectes de recerca i publicacions sobre clusters, xarxes, capital social i innovació empresarial.

Per a fer possible aquesta publicació necessitem la vostra col·laboració! Podreu fer-la fins el proper 18 de juliol escollint alguna de totes les recompenses que oferim al Verkami

Tags: economia, economia valenciana, Fundació Nexe.