16 i 17 de juny, II Workshop de Democràcia i Participació de la Fundació Nexe

8/6/2017

La Fundació Nexe, juntament amb l’ACV Tirant Lo Blanc, organitza la segona edició del Workshop de Democràcia i Participació, titulat ‘Cooperació o competició entre l’esquerra perifèrica i l’estatal?’, que tindrà lloc el 16 i 17 de juny a la Facultat de Dret (UV) i a l’Octubre CCC, respectivament.

Un dels dilemes més freqüents per als partits nacionalistes abans i després de les eleccions té a veure amb l’establiment o no de mecanismes de cooperació amb altres partits. En quines circumstàncies és millor optar per la competició electoral? En quins és millor cooperar?  El Workshop de Democràcia i Participació pretén donar resposta a aquestes preguntes en unes jornades que reunirà per primera vegada a València a representants polítics de partits de tot l’Estat espanyol.

El II Workshop de Democràcia i Participació té l’objectiu d’identificar els principals desafiaments que ha implicat la cooperació entre partits de l'esquerra nacional i estatal en diferents contextos polítics i electorals. Per això, les jornades volen servir com a espai d’encontre per a fomentar el diàleg i la cooperació entre l'esquerra nacional a l’Estat espanyol dels seus màxims representants polítics, així com el diàleg entre dirigents polítics i acadèmics.

La primera jornada del Workshop, el divendres 16 de juny, comptarà amb la conferència inaugural de Juan Rodrígez Teruel, professor de ciència política a la Universitat de València. A més a més, hi haurà una sessió de microxarrades seleccionades a partir de la convocatòria per a presentar microxarrades i comunicacions. En el primer panel de microxarrades, sota el nom de  ‘De la confrontació electoral a la cooperació en la gestió’ hi participaran Maria Josep Amigó (Vicepresidenta de la Diputació de València), Marta Sorlí (Diputada al Congrés dels Diputats), Clara Ferrando (Secretària Autonòmica d’Hisenda), i Gustau Pérez (assessor a les Corts Valencianes). En els altres panels es comptarà amb les ponències de Miquel Villamon, Juan Ángel Conca, Pau de Miguel, Anna Calatayud, Francesc Marco Palau, i Pau Sanchis.

El dissabte 17 de juny al matí és una jornada dedicada a dialogar amb representants polítics de diferents partits de l’Estat espanyol. La jornada s’estructura en dues taules redones. En la primera, hi participaran les forces polítiques que després de les últimes eleccions optaren per fórmules de competició, amb Carmen Martínez (CHA), Francisco Xesús Jorquera (BNG), Quim Arrufat (CUP), Joan Baldoví (Compromís), Mikel Oraá (EH BILDU) i Bernat Picornell (ERC). Mentre que la segona taula, estarà dedicada a les fórmules de cooperació amb Antón Sánchez (ANOVA), Antonio Estañ (Podemos), Esther López (IU), Àgueda Micó (BLOC) i Lluís Apesteguia (Més per Mallorca).

Les inscripcions i els detalls del Workshop es poden consultar a http://fundacionexe.org/workshops/demolab17/

Tags: política valenciana, cultura democràtica, política espanyola, ACV Tirant lo Blanc.