Oberta la convocatòria de comunicacions per al I Workshop Internacional d’Identitat i Cultura, organitzat per la Fundació Nexe i el Centre Maurits Coppieters

26/5/2017

El I Workshop Internacional d’identitat i cultura porta el títol de ‘Mitjans de comunicació i identitats plurals a l’Europa multicultural’ i se celebrarà els dies 21 i 22 de setembre a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València.

El Workshop pretén explorar com els mitjans audiovisuals, que ocupen un espai central en les societats contemporànies, són eines imprescindibles en la construcció social i en les cultures minoritàries articulen la identitat particular i la diversitat interna. Sobretot en un moment en què, a casa nostra, es planteja el repte d’engegar un servei públic de mitjans multiplataforma (televisió, ràdio, internet), adequat a les necessitats comunicatives d’una societat tan complexa com la valenciana. Per tot això, el congrés congregarà diverses persones expertes de diversos àmbits europeus que exposaran els desafiaments i oportunitats de construir un sistema de radiotelevisió nou. Es pot consultar més informació i el programa provisional a http://fundacionexe.org/workshops/culturlab17/.

Amb l’objectiu d’involucrar a la comunitat universitària, el Workshop Internacional ‘Mitjans de comunicació i identitats plurals a l’Europa multicultural’ ofereix la possibilitat de presentar comunicacions. Les comunicació acceptades seran recollides en una publicació amb ISBN i indexada en les principals base de dades bibliogràfiques internacionals.

Les línies temàtiques són:

• Els continguts audiovisuals de les radiotelevisions públiques.
  • La construcció d’imaginaris, memòria col·lectiva i identitats culturals i nacionals a través del discurs mediàtic.
  • Nous formats audiovisuals i noves estratègies narratives.
  • Rigor, pluralisme i qualitat en els informatius dels mitjans de comunicació públics.
  • La radiotelevisió pública en l’entorn de les xarxes socials.
  • Pluralisme cultural i lingüístic en la radiotelevisió pública.
  • Polítiques de comunicació en entorns multilingües.

Les comunicacions, que es poden presentar en valencià, castellà i anglés, es poden enviar fins al 30 de juny de 2017.   Les persones participants hauran d’omplir el següent formulari ons’haurà d’especificar el títol de la comunicació, un resum amb un màxim de 500 paraules i 5 paraules clau. Es poden consultar les bases de la convocatòria ací.

El I Workshop Internacional d’identitat i cultura ‘Mitjans de comunicació i identitats plurals a l’Europa multicultural’ compta amb el suport del Centre Maurits Coppieters, fundació europea de la qual la Fundació Nexe n’és membre. El Workshop de la Fundació Nexe va ser un dels projectes seleccionats en la convocatòria anual de projectes que realitza el Centre Maurits Coppieters. Aquest va ser presentat per representants de la Fundació Nexe i va ser aprovat en  l’Assemblea General del Centre Maurits Coppieters a Katowice.

Tags: Fundació Nexe, identitat valenciana, mitjans de comunicació, multilingüisme, llengua, Europa.