25 d’abril, primera sessió de les jornades «Els valencians, poble d’Europa» a la Universitat de València

10/4/2017

El Grup d’investigació sobre personalisme i cosmopolitisme i el Departament de filosofia del dret i política de la Universitat de València  organitzen les jornades «Els valencians, poble d’Europa».  La Fundació Nexe col·labora en aquestes jornades, que tindran lloc el 25 d’abril, el 9 de maig i el 29 de juny a les 16:30 hores a la Sala de l’Hemicicle “Joaquín Tomás Villarroya” de la Facultat de dret (Campus dels tarongers, UV).

Aquestes jornades de reflexió política i jurídica plantegen una temàtica central: els valencians i valencianes com a nacionalitat històrica i la seua integració en el marc d’una cultura política democràtica necessitada d’un reconeixement efectiu de la pluralitat territorial. Així, des de diferents perspectives, les jornades aborden qüestions com la identitat valenciana, les concepcions d’Espanya, els valors i la crisi de l’europeisme, els reptes de la ciutadania democràtica i la cultura política del federalisme.

Les jornades s’estructuren en tres blocs temàtics, un per cada una de les tres jornades, que es corresponen amb dates ben simbòliques.

• 25 d'abril (310 aniversari de la batalla d’Almansa i dia de les Corts Valencianes) «El poble valencià: redreçament d’una nacionalitat histórica»
  • 9 de maig (Dia d’Europa) «Europeisme en crisi i desencís ciutadà».
  • 29 de juny  (310 aniversari de l’abolició dels Furs) «Jacobinisme vs. federalisme. Espanya o les Espanyes».

Us podeu descarregar el programa complet de les jornades ací.

Durant la sessió de dia 9 de maig es faran presentacions de comunicacions. Les persones interessades en participar-hi poden enviar a la secretaria del congrés (jalfred.martinez@uv.es) la seva proposta fins al 24 d’abril. Un comité de selecció decidirà quines comunicacions presentades seran llegides.

La participació de les jornades està oberta a tothom i no cal inscripció prèvia. Hi ha la possibilitat d’obtenir un certificat d’assistència, per la qual cosa caldrà inscriure’s abans a jalfred.martinez@uv.es

Tags: Fundació Nexe, model d'Estat, identitat valenciana, cultura democràtica, organització territorial.