El Centre Maurits Coppieters aborda la situació de les dones refugiades a Europa

7/2/2017

El Centre Maurits Coppieters, organització europea de la qual forma part la Fundació Nexe, ha publicat un informe sobre la situació de les dones refugiades a Europa. Des de 2015 la situació dels refugiats a Europa s'ha convertit en un dels temes principals en l'agenda política d'Europa i a una escala global. Els protocols per a gestionar l'afluència, els drets bàsics i la integració dels refugiats han estat examinats a fons i posar en dubte en nombroses ocasions. No obstant això, les ONG sobre el terreny continuen preocupades per les condicions en què viuen els refugiats nouvinguts.

A mesura que el nombre de refugiats que arriben a Europa ha augmentat, el nombre de les persones vulnerables també ho ha fet de manera exponencial. Observem com les dones refugiades són sovint especialment vulnerables, per la seua condició de refugiades i per la de dones. Les polítiques públiques nacionals i europees i d'ajuda humanitària de les ONG i la societat civil han demostrat ser insuficients per fer front a aquesta situació i la seva complexitat, i els protocols d'integració no han estat capaços de prevenir o tractar eficaçment amb els perills, l'explotació i les múltiples formes de violència de gènere que les dones i lesxiquetes han d'afrontar en el seu camí a Europa o una vegada ací.

L'autora d'aquest informe, Helena Castellà, creu que és important analitzar els drets humans i dels refugiats dins el marc jurídic de la UE per fer front a la discriminació que pateixen les dones refugiades. Aquest informe enumera les violacions dels drets humans que pateixen les dones refugiades al seu país d'origen, en trànsit i en la seva destinació per tractar de comprendre en profunditat aquest element específic de l'actual crisi de refugiats. L'informe s'ha desenvolupat conjuntament pel Centre de Maurits Coppieters i Fundació Josep Irla.

Tags: internacional, immigració, ajuda al desenvolupament.