La Fundació Nexe presenta el Projecte d'Activitats per al 2017

7/2/2017

La Fundació Nexe va celebrar el passat 28 de gener la reunió del Patronat per a avaluar les activitats realitzades durant 2016 i presentar el projecte d'activitats previst per al 2017, un any en què l'entitat continuarà coordinada pel mateix Consell Nacional.

Pel que fa a 2016, cal destacar la nova organització interna de la Fundació, que actualment s'estructura a través de tres pilars o Labs: el d'Identitat i Cultura, el d'Economia, Sostenibilitat i Territori, i el de Democràcia i Participació. Cadascun d'ells compta amb un coordinador/a, alhora coordinats pel Director Acadèmic, Elies Seguí. L'any passat, els Labs han organitzat tres congressos paral·lels al voltant de temes clau per a l'entitat i per a la societat valenciana: el multilingüisme i la diversitat lingüística a la Unió Europea; els reptes i propostes per a l'economia valenciana; i els governs de coalició i la participació ciutadana. A més, s'han publicat tres llibres: El Demos 9, El tio Canya ha mort. Notes sobre la mecànica sociolingüística del valencià, de Francesc Hernàndez; el Demos 10, Llengua i poder. Les llengües de l'ensenyament al País Valencià, de Vicenta Tasa i Anselm Bodoque; i el Pensar el País Valencià 2, Una nova via per a l'empresa valenciana. Bases i propostes econòmiques per al futur, coordinat per Elies Seguí. Els llibres s'han presentat a la ciutat de València i a altres pobles del País Valencià com ara Castelló, Gandia o Albaida, i fins i tot a Barcelona.

Aquest 2017 la Fundació Nexe continuarà amb la presentació dels llibres arreu del País Valencià. A més, està prevista la publicació de nous Demos i del Pensar el País Valencià 3, abordant temes relacionats amb el model productiu valencià, el dret civil valencià, la hisenda valenciana, el paper de les diputacions o la identitat valenciana. També es preveu la realització del baròmetre #ActualPV, l'elaboració d'un informe amb dades de la situació actual de la societat valenciana en aquells àmbits que ens interessa conéixer. A més, aquest any està previst consolidar la realització dels congressos que s'organitzen des de cada Lab, que pretenen centrar-se en qüestions com ara la radiotelevisió pública a Europa, l'esquerra nacionalista i estatal i els seus resptes, i l'economia valenciana.

La Fundació Nexe continuarà treballant conjuntament amb l'Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc en aquelles activitats on convergeixen els seus interessos.

Tags: política valenciana, economia, economia valenciana, Fundació Nexe, participació ciutadana, llibres, política lingüística, identitat valenciana, mitjans de comunicació, llengua.