Èxit del I Workshop d'Economia Valenciana amb la participació de més de 70 experts en la matèria

11/11/2016

El I Workshop d'Economia Valenciana organitzat per la Fundació Nexe i la Universitat Politècnica de València ha reunit més de 70 experts de les universitats públiques valencianes i d'altres de l'estat, així com responsables de les polítiques públiques, que han debatut al voltant dels reptes i oportunitats de l'economia valenciana.

L'encontre ha servit per abordar, des d'una perspectiva internacional, el present i el futur de la pime valenciana, les infraestructures i la política de transports, la situació actual i perspectives a curt i mitja termini del mercat financer valencià, aliances estratègiques o les claus per a la millora de la competivitat de l'economica valenciana.

A més, es va parlar de la internacionalització de l'empresa, l'impacte de l'I+D+i en el teixit productiu i la generació de noves empreses al País Valencià. Tot un conjunt de reflexions per aconseguir traure conclusions que permeten caminar cap a un nou model econòmic. El coordinador de l'encontra i investigador del Centre d'Investigació en Gestió d'Empreses de la UPV, Elies Seguí, ha apuntat que "sense eixe nou model econòmic, responsable i competitiu, els valencians no aconseguirem eixir de l'actual crisi econòmica i social. Un nou model que ha de tornar a ser innovador, obert al món i socialment responsable".

El Workshop ha comptat amb la participació dels consellers i directors generals de les conselleries d'Economia i d'Hisenda, els responsables polítics encarregats d'implementar aquelles polítiques necessàries per posar en marxa el nou model econòmic i productiu que s'ha plantejat pels empresaris i acadèmics que han participat en l'encontre.

Tags: economia, economia valenciana, Fundació Nexe, finançament autonòmic, infraestructures, model d'Estat, corredor mediterrani.