La Fundació Nexe organitza tres congressos paral·lels per a pensar el país

6/10/2016

Des de la Fundació Nexe  sempre hem tingut l’objectiu de fomentar el debat de les idees al voltant d’aquelles qüestions que més ens afecten als valencians i les valencianes del present, per tal de construir una societat millor per al futur. En aquest camí hem organitzat activitats molt diverses, totes elles amb la premissa principal de créixer tots i totes juntes i desenvolupar unes noves formes de fer i estar a la nostra societat.

En aquesta línia ens complau informar-vos que els dies 4 i 5 de novembre la Fundació Nexe organitza tres congressos paral·lels que tractaran diferents temes d’interés i d’actualitat a la societat valenciana de hui. Nexe presenta tres congressos centrats en l’economia, la llengua i la participació ciutadana en els quals estan involucrats agents de la societat civil, investigadors i acadèmics i representants de les institucions públiques i el govern valencià. La nostra intenció és també recollir propostes que puguen influir en les polítiques públiques del nostre territori i puguen contribuir a millorar la vida dels valencians i valencianes.

-      Jornada de multilingüisme i diversitat lingüística: les polítiques lingüístiques a la Unió Europea.

L’organitzem conjuntament amb el Centre Maurits Coppieters amb l’objectiu de difondre el valor del multilingüisme i la diversitat lingüística en les societats modernes de la Unió Europea. Reflexionarem al voltant de conceptes clau en contextos multilingües, com ara l’estatus oficial de les llengües, els drets lingüístics o la seguretat lingüística, i aprofundirem en la manera com Europa i, especialment, la Unió Europea han gestionat, tant des del punt de vista jurídic com sociolingüístic, el plurilingüisme, en particular en el cas de les llengües menys utilitzades o minoritzades. I es celebrarà al Saló de Graus de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. Divendres 4 de novembre de 9:00h a 20:00h.

Podeu consultar el programa i tota la informació al web http://fundacionexe.org/workshops/multilinguisme/

-      I Workshop de democràcia i participació: els governs de coalició i la participació ciutadana.

L’organitzem conjuntament amb l’Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc i pretén posar en relleu les diferents tendències i evolucions democràtiques i pràctiques que es produeixen al País Valencià, així com els diferents interessos que es van desenvolupant en la societat i el món associatiu. De la mateixa manera, també volem incidir en la necessitat de posar en pràctica les experiències quotidianes de participació no només en el nostre dia a dia, sinó també en les institucions que ens representen. Està obert a la presentació de comunicacions per a l’exposició, a través de micro-xarrades, d’experiències i/o idees/reflexions sobre la participació ciutadana amb participació de les institucions o extrapolables a les institucions. Aquest congrés es celebrarà al Centre Octubre de Cultura Contemporània. Divendres 4 de novembre de 18:00h a 21:00h i dissabte 5 de 10:00h a 14:00h.

Podeu consultar el programa i tota la informació al web http://fundacionexe.org/workshops/participacio/

-      I Workshop d’Economia Valenciana: reptes i oportunitats per a la nova ‘via valenciana’.

L’organitzem conjuntament amb la Universitat Politècnica de València i persegueix –d’una banda- identificar els reptes i les oportunitats que té l’empresa valenciana al seu davant, i –d’una altra- proposar actuacions amples i variades amb l’objectiu de reinventar un nou model productiu per a la nostra societat. Sense un eixe nou model econòmic, responsable i competitiu, els valencians no aconseguirem reeixir de l’actual crisi econòmica i social. Un nou model que ha de tornar a ser innovador, obert al món i socialment responsable. El congrés està obert a la presentació de comunicacions sobre aquells estudis relacionats amb l’economia valenciana, i es celebrarà a la Facultat d’Administració i Direcció d’Empreses (FADE) de la Universitat Politècnica de València (Edifici 7J). Divendres 4 de novembre de 9:00h a 20:00 i dissabte 5 de 8:30h a 14:00h.

Podeu consultar el programa i tota la informació al web http://www.econval.org

El dissabte 5 a la vesprada, tancarem les jornades amb una festa a València per a la celebració dels 5 anys de la Fundació Nexe i els 25 de l'Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc.

Tags: política valenciana, economia, economia valenciana, Fundació Nexe, finançament autonòmic, participació ciutadana, model d'Estat, corredor mediterrani, política lingüística, cultura democràtica, ACV Tirant lo Blanc.