Verkami del #demos10

23/9/2016

Des de la Fundació Nexe hem posat en marxa un Verkami per publicar Poder i llengua. Les llengües de l’ensenyament al País Valencià, un llibre d’Anselm Bodoque i Vicenta Tasa Fuster sobre la política lingüística valenciana. L’obra es centra en el terreny de l’educació, on es presta una atenció singular al programa de plurilingüisme educatiu del govern de la Generalitat del 2012. Els autors consideren que aquesta iniciativa obeïa a una voluntat conscient del partit en el govern de minoritzar el valencià davant del castellà, amb l’excusa de millorar el coneixement d’anglés en la població. Per això, la intenció de fons és fer una reivindicació tranquil·la del pluralisme i la diversitat inherents a la condició humana, i, en coherència amb això, defensar el dret dels valencianoparlants a usar la pròpia llengua en totes les dimensions de la seua vida i l’obligació dels poders públics de garantir aquest dret.

El treball està fet des de l'òptica combinada de la ciència política i el dret, uns àmbits acadèmics poc freqüents en l’estudi de les polítiques lingüístiques de l’àmbit lingüístic valencianocatalà. La intenció és que l’obra tinga un valor divulgatiu i fàcilment comprensible, per contribuir així a fer més difícil l’extensió de l’ombra de Babel i a què els valencians puguem seguir sent “aldeans” i cosmopolites. Per a fer possible la publicació d’aquest #demos10 hem posat en marxa un projecte de Verkami.

Per a poder publicar el llibre necessitem la teua col·laboració a Verkami. Pots participar-hi anant al següent enllaç: http://www.verkami.com/locale/ca/projects/15889-poder-i-llengua-les-llengues-de-lensenyament-al-pais-valencia-demos10

Tags: Fundació Nexe, llibres, política lingüística, educació.