Presentació del #pensarPV2 "Una nova via per a l'empresa valenciana" a Gandia

23/9/2016

La Fundació Nexe i el Cercle d'Economia de la Safor organitzem la presentació del llibre "Una nova via per a l'empresa valenciana. Bases i propostes econòmiques per al futur" el proper 14 d'octubre a FOMENT AIC, al carrer Sant Francesc de Borja, 56 (Gandia). La cita tindrà lloc a les 20:00h, i pretén donar a conèixer el contingut de l'últim llibre presentat per la Fundació Nexe i l'Editorial Afers.

En la presentació hi participaran Elies Seguí (coordinador del llibre), Rafael Beneyto (autor del llibre), Ramon Soler (president del Cercle d'Economia de la Safor) i Natxo Costa (DG de Comerç i Consum de la GVA).

"Una nova via per a l’empresa valenciana. Bases i propostes econòmiques per al futur" és un llibre col·lectiu sobre els reptes de la xarxa de xicotetes i mitjanes empreses gràcies a la qual funciona l’economia valenciana. El volum és una iniciativa de la Fundació Nexe i de l’Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc i consisteix en sis aportacions diverses i pluridisciplinàries sobre l'economia i l'empresa valenciana. El llibre defensa la tesi que sense un model econòmic els valencians no aconseguirem eixir de l'actual crisi econòmica i social. Un nou model que ha de ser innovador, obert al món i socialment responsable.

El llibre compta amb un pròleg de Vicent Soler, conseller d’Hisenda i Model Econòmic i catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de València, i epíleg de Rafael Climent, conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Ocupació. A més, compta amb els següents capítols i aportacions:

·         Capítol 1. Isidre March, catedràtic del Departament de Direcció d’Empreses de la Universitat de València, “La innovació al País Valencià”.

·         Capítol 2. Fidel Leon, professor d’universitat del Departament de Direcció d’Empreses de la Universitat de València, “La internacionalització de l’empresa valenciana”.

·         Capítol 3. Elies Seguí, professor d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Politècnica de València i Director Acadèmic de la Fundació Nexe, “It’s the Ethic, stupid! Bases per a una empresa més competitiva i responsable”.

·         Capítol 4. Vicent Cucarella i Ángel Soler, Síndic de Comptes de la Generalitat Valenciana i investigadors de l'Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE), “Capital humà i treball en un nou escenari”.

·         Capítol 5. Rafael Beneyto Cabanes, Cap de gestió global de risc de la Caixa d’Estalvis d’Ontinyent, “Un nou sistema financer per a l’economia productiva valenciana”.

·         Capítol 6. Josep Vicent Boira, professor de Geografia Humana de la Universitat de València i actual Secretari Autonòmic de la Conselleria d’Obres Públiques, “Territori, infraestructures i empresa valenciana. Per un radical canviament de perspectiva”.

El llibre, a més, ha sigut finançat per micromecenatge gràcies a l'aportació de 112 mecenes. Es pot adquirir en llibreries, la pàgina web de l'editorial Afers i en les diferents presentacions que organitzarà la Fundació Nexe al llarg del país.

Tags: economia valenciana, Fundació Nexe, finançament autonòmic.