Llibres

Presentació del #pensarPV2

21/6/2016

La Fundació Nexe iCIERVAL organitzen la presentació del llibre Una nova via per a l’empresa valenciana. Bases i propostes econòmiques per al futurel proper dijous 23 de juny a les 11.30h. La presentació tindrà lloc a la seu de CIERVAL i comptarà amb la presència de José Vicente González, president de CIERVAL, Vicent Soler, conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Rafael Climent, conseller d’Economia Sostenible, Model Productiu, Comerç i Ocupació i Elies Seguí, professor d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Politècnica de València i Director Acadèmic de la Fundació Nexe. La cita pretén donar a conèixer a les empreses i als mitjans de comunicació el contingut de la publicació que acaben d’editar la Fundació Nexe i l’Editorial Afers.

L’obra arriba just quaranta anys després de la publicació de La via valenciana d’Ernest Lluch, el llibre que va iniciar l’etapa de maduresa sobre els estudis de l’economia valenciana, tot exposant des de les bases d’aquesta així com nombrosos suggeriments reflexius al voltant del model econòmic valencià, que compta amb unes característiques diferenciadores dels de la resta de l’estat. La via valenciana també va ser publicada llavors per l’Editorial Afers.

Una nova via per a l’empresa valenciana. Bases i propostes econòmiques per al futur tracta sobre els reptes de les mitjanes i xicotetes empreses gràcies a la qual funciona l’economia valenciana. L’objectiu d’aquest és, d’una banda, identificar els reptes i les oportunitats que té l’empresa valenciana al seu davant i, de l’altra, proposar actuacions àmplies i variades amb l’objectiu de reinventar un nou model productiu per a la nostra societat. El llibre defensa la tesi que sense un model econòmic els valencians no aconseguirem eixir de l’actual crisi econòmica i social. Un nou model que ha de ser innovador, obert al món i socialment responsable.

Aquest llibre compta amb el pròleg del conseller d’Hisenda i Model Econòmic i catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de València, Vicent Soler, i l’epíleg del conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Ocupació, Rafael Climent. A més, l’obra està integrada per set aportacions diverses i pluridisciplinars:

- Capítol 1. Isidre March, catedràtic del Departament de Direcció d’Empreses de la Universitat de València, “La innovació al País Valencià”.

- Capítol 2. Fidel Leon, professor d’universitat del Departament de Direcció d’Empreses de la Universitat de València, “La internacionalització de l’empresa valenciana”.

- Capítol 3. Elies Seguí, professor d’Economia Financera i Comptabilitat de la Universitat Politècnica de València i Director Acadèmic de la Fundació Nexe, “It’s the Ethic, stupid! Bases per a una empresa més competitiva i responsable”.

- Capítol 4. Vicent Cucarella i Ángel Soler, Síndic de Comptes de la Generalitat Valenciana i investigadors de l'Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE), “Capital humà i treball en un nou escenari”.

- Capítol 5. Rafael Beneyto Cabanes, Cap de gestió global de risc de la Caixa d’Estalvis d’Ontinyent, “Un nou sistema financer per a l’economia productiva valenciana”.

- Capítol 6. Josep Vicent Boira, professor de Geografia Humana de la Universitat de València i actual Secretari Autonòmic de la Conselleria d’Obres Públiques, “Territori, infraestructures i empresa valenciana. Per un radical canviament de perspectiva”.

La presentació del llibre tindrà lloc a la seu de CIERVAL (carrer d’Hernan Cortés, 4)  entre les 11.30 i les 12.30 i hi assistiran alguns dels autors a més dels participants abans nomenats. Després de l’exposició hi haurà un torn obert de preguntes.

Tags: economia, economia valenciana, Fundació Nexe, innovació.