Posem en marxa la Fundació Nexe

13/11/2010 Per David Joan Marí

Una sèrie de persones vinculades a l’àmbit associatiu valencià, en la seua recerca constant de vies per a millorar des del punt de vista de les idees la situació del nostre país, ha volgut arreplegar l’esperit de consens del món cívic i enfortir-lo de la millor manera possible amb un nou projecte.

Així, després de molt d’esforç, podem dir que ja és una realitat la Fundació Nexe i el seu element difusor més important: aquesta pàgina web. Tant la Fundació com la seua web pretenen ser un punt de trobada de tots els valencians que reconeixen, ara més que mai, la necessitat de transcendir estèrils conflictes del passat i d’articular propostes efectives per a una societat que entra de manera vertiginosa en el segle XXI.

Aquestes propostes són especialment necessàries ara que el sobtat canvi de cicle econòmic global ens ha agafat a contrapeu i caldrà reconsiderar molts pressupòsits si volem assegurar el benestar del passat recent. Unes reorientacions que s’hauran de fer en àmbits tan complexos com els de la cohesió social, la política, l’economia o les seues inevitables interrelacions. Aquests seran alguns dels temes principals del camí que comencem.

Vull aprofitar aquest primer editorial per a agrair a totes les persones que fan possible la Fundació Nexe, perquè han constituït l’embrió imprescindible del qual partim. El text resultaria molt llarg si les anomenara a totes, sempre correria el risc de deixar-me’n alguna, i per això no faré cap llista exhaustiva. Sí que vull, però, agrair expressament als patrons, als assessors, als voluntaris i, de manera molt especial, a Elies Seguí, Elisa Signes i Jaume Ortolà, per la intensa i productiva dedicació que presten al projecte. Sense tots ells, aquesta empresa no hauria sigut possible i hui no llançaríem aquesta nova i ambiciosa iniciativa.

Finalment, vull aprofitar per a animar-vos a tots a convertir la Fundació Nexe en eixe punt de trobada d’idees que tant necessitem. El futur està en la reflexió i la planificació que fem en el present, en les bases que construïm dia a dia. Tornem a treballar, amb més energia i amb ferramentes renovades, en eixe futur que sempre hem de desitjar un poc millor.

David Joan Marí
President de la Fundació Nexe

Tags: Fundació Nexe.

David Joan Marí