La Fundació Nexe ingressa en el Centre Maurits Coppieters

21/4/2015 Per Natxo Costa

Iñaki Irazabalbeitia, de la Ezkerraberri Fundazioa; Xabier Macias, president del CMC; Natxo Costa, de la Fundació Nexe.

L’Assemblea General del Centre Maurits Coppieters (CMC) va admetre el passat 18 d’abril la Fundació Nexe com a membre de ple dret d’eixa fundació política d’àmbit europeu, reconeguda pel Parlament Europeu des del 2007. El CMC promou la investigació de polítiques a escala europea i internacional, i se centra sobretot en la gestió de la diversitat cultural i lingüística en societats complexes; la governança multinivell; la descentralització i la reforma dels estats i les constitucions; la secessió dels estats i l’autodeterminació; la governabilitat política i econòmica dels governs de les regions europees; i la resolució de conflictes, els drets humans i la promoció de la pau.

El CMC el formem onze organitzacions membres de ple dret i altres cinc que tenen estatus de membre observador. Totes són organitzacions nacionalistes (la majoria think tanks vinculats a partits polítics) de les seues respectives nacions sense estat: Fund. Josep Irla (ERC), Fund. Emili Darder (PSM-Entesa), Fund. Galiza Sempre (BNG), Alkartasuna Fund. (EA), Fund. Ezkerraberri (Aralar), Fund. Aragonesista 29 de Junio (CHA), Welsh Nationalism Foundation (Plaid Cymru – Gal·les), Home of Macedonian Culture (minoria macedònia a Grècia), Le Peuple Breton (Union Démocratique Bretonne),  Arritti (Partitu di a Nazione Corsa), Istituto Camillo Bellieni (Partito Sardo d'Azione), CIEMEN, Kurdish Institute of Brussels, Transilvanian Monitor i Free State of Rijeka Association.

Cal destacar que la Fundació Nexe és la primera entitat de l’estat espanyol que accedeix a la condició de membre de ple dret que no està orgànicament vinculada a cap partit polític.

El CMC està vinculat a l’Aliança Lliure Europea / European Free Alliance (ALE/EFA), el partit polític europeu que agrupa més de quaranta partits nacionalistes progressistes d’arreu del continent i que està integrat en el grup parlamentari Greens/EFA. De fet, el dia anterior, el Bloc va ingressar com a membre de ple dret d'ALE, de la qual era membre observador des del 2013.

La pertinença al CMC situa la Fundació Nexe en el panorama europeu, ja que ens permet ampliar les nostres capacitats en aspectes fonamentals:

• Ens permet eixamplar el nostre missatge —i la nostra visió del País Valencià, dels països de llengua catalana, de l’estat espanyol i d’Europa— al conjunt d’entitats que formen part del CMC i d'ALE —inclosa la seua branca juvenil EFAyouth—, i per extensió a les seues respectives nacions.
  • Ens permet el contacte directe amb un gran nombre d’organitzacions nacionalistes d’arreu Europa i ens obri la possibilitat de participar en projectes transnacionals o paneuropeus, en col·laboracions bilaterals o multilaterals en diversos àmbits.
  • Ens permet tindre accés a les discussions que en el si del CMC i l'ALE es mantenen de cara a marcar el seu posicionament respecte als grans temes que afecten, i afectaran, la política europea i dels estats membres de la Unió durant els pròxims anys.
  • Ens dota d’una àmplia xarxa de contactes per a millorar l’agenda de personalitats de tot el continent a les quals poder accedir perquè participen en les nostres activitats o publicacions.

Així, durant els pròxims mesos es posaran en marxa nous projectes, dels quals us anirem informant puntualment.

Natxo Costa
Delegat de la Fundació Nexe al CMC

Tags: Fundació Nexe.

Natxo Costa