“L’or dels valencians” a la Universitat de València

7/10/2014

L‘ACV Tirant Lo Blanc i la Fundació Nexe porten al Campus de Tarongers de la Universitat de València l’exposició itinerant  sobre el finançament “L’Or dels Valencians”. L’exposició romandrà al  Hall de la Facultat d'Economia des del 23 al 30 d'octubre. Dimecres 29 tindrà lloc una conferència a propòsit del finançament valencià..

Serà la segona vegada que el cap i casal acolleix aquesta iniciativa de l’associació l’Ullal Cultural que ha comptat amb el suport de nombroses persones en una campanya de micromecenatge  i que ara compta amb el suport de diversos departaments de la Universitat de València.

L’Or dels valencians és una exposició pedagògica que pretén donar a conéixer la pèrdua sistemàtica i injusta dels recursos econòmics als que tenim dret els valencians com a ciutadans de l’estat espanyol. Un espoli que els diferents governs central s ens han “aplicat” durant la democràcia i que els valencians hem de conèixer. Les dades s’intenten exposar des d’un punt de vista neutre que permeta arribar sense prejudicis a la major quantitat de població possible per tal de donar a conèixer una situació perjudicial per als valencians i que pocs coneixen.

L’exposició utilitzarà diversos panells amb molt poc de text i molta infografía, amb comparacions gràfiques que obliguen a reflexionar i traure conclusions davant la contundència de les dades que mostrem. Incidim especialment en un tracte injust que, en molts casos, beneficia a territoris més rics que, no només no són espoliats, sinó que també reben diners de l’estat incomplint l’equilibri que clarament indica la Constitució.

L’ACV Tirant lo Blanc organitzarà, a més a més,   una conferència el pròxim dimecres  29 d'octubre a les 12:15 hores al Saló de Graus de la Facultat d'Economia amb la particiació del seu degà, Vicent Soler, i de l'analista financer Rafael Beneyto, i autor del #Demos2  "El finançament dels  valencians". Al finalitzar l'acte es servirà un ví d'honor.  La conferència, inicialment prevista per al dia 23 s'ajorna així amb motiu de la vaga educativa.

ESDEVENIMENT A FACEBOOK

Tags: economia, economia valenciana, Fundació Nexe, finançament autonòmic, ACV Tirant lo Blanc.