L'or dels valencians arriba a València

6/5/2014

L’ACV Tirant lo Blanc portarà a la Ciutat de València, l’exposició “L’or dels valencians” dedicada al finançament. Serà la primera vegada que el cap i casal acollirà aquesta iniciativa de l’associació L’Ullal Cultural que ha comptat amb el suport de nombroses persones en una campanya de micromecenatge i tindrà lloc a l’Octubre CCC de València entre el 27 de maig i el 2 de juny.

"L’or dels valencians" és una exposició pedagògica que pretén donar a conéixer la pèrdua sistemàtica i injusta dels recursos econòmics als quals tenim dret els valencians com a ciutadans de l’estat espanyol. Un espoli que els diferents governs centrals ens han “aplicat” durant la democràcia i que els valencians hem de conéixer.

Les dades s’intenten exposar des d’un punt de vista neutre que permeta arribar sense prejudicis a la major quantitat de població possible per a donar a conéixer una situació perjudicial per als valencians i que pocs coneixen. L’exposició utilitzarà diversos panells amb molt poc de text i molta infografía, amb comparacions gràfiques que obliguen a reflexionar i traure conclusions davant la contundència de les dades que mostrem. Incidim especialment en un tracte injust que, en molts casos, beneficia territoris més rics que, no només no són espoliats, sinó que també reben diners de l’estat incomplint l’equilibri que clarament indica la Constitució.

Per a inaugurar l’exposició, l’ACV Tirant lo Blanc organitza una visita guiada pels promotors i amb l’assistència d’experts en finançament que col·laboraran per a ampliar al públic visitant les dades dels diferents panells. L’acte tindrà lloc el pròxim dimarts 27 de maig a les 19.30 hores.

Esdeveniment a Facebook: https://www.facebook.com/events/657558287644087/?fref=ts

Tags: economia, Fundació Nexe, finançament autonòmic, ACV Tirant lo Blanc.