Participa en el Verkami per a fer possible el #demos6: La ciutat construïda

25/3/2014

La Fundació Nexe vol editar el sisé dels seus quaderns Demos de divulgació. En aquesta ocasió, el #Demos6 és un treball multidisciplinari redactat per dos arquitectes (David Estal i Chema Segovia) i un economista (Ramon Marrades) dedicat a l'anàlisi d'un urbanisme participatiu possible.

Accedeix a la campanya en Verkami.

"La ciutat construïda: del pla urbanístic al procés ciutadà.

La caducitat social i la insostenibilitat mediambiental d'un model immobiliari expansiu, l'estancament demogràfic i l'escassetat de recursos econòmics són les causes de la creixent atenció en l'espai construït, i en la seva posada en valor per a implementar polítiques urbanes. Les innovacions en aquest àmbit van en la línia de l'aprofitament de recursos existents, l'escala humana i la sostenibilitat econòmica i mediambiental, amb estratègies econòmiques i socials multidisciplinàries, pensaments pro-positius i elements de participació ciutadana.

Són polítiques públiques que intenten minimitzar els seus efectes externs negatius i teixir aliances entre agents i individus. Al mateix temps, la planificació urbana tradicional es mostra incapaç d'adaptar-se de manera flexible i resilient als períodes de transitorietat i a les dinàmiques no previstes; el procés apareix així com la ferramenta adequada, per característiques i escala, a l'hora de respondre a les realitats de la ciutat construïda.

Aquest #Demos6 vol esdevindre un treball multidisciplinar redactat per dos arquitectes ( David Estal i Chema Segovia ) i un economista ( Ramon Marrades ) dedicat a l'anàlisi d'un urbanisme imperant i l'aposta per un de més participatiu i possible.

Accedeix a la campanya en Verkami.

Tags: urbanisme, Fundació Nexe, participació ciutadana, llibres.