Documents

Debat: Com de 'valencianes' són les elits valencianes? - I Trobada Nexe #PensarPV

8/7/2013
Publicat en Youtube

Vídeo de la tertúlia "Com de "valencianes" són les elits valencianes?" amb Anselm Bodoque (politòleg) i Vicenta Tasa (politòloga) celebrat dins de la I Trobada Nexe.

Debat al voltant del capítol Les elits polítiques i la qüestió valenciana del llibre "Nació i identitats. Pensar el País Valencià". . El propòsit d’aquest treball és aproximar-nos al coneixement del comportament de les elits polítiques davant la qüestió identitària valenciana en les darreres dècades. Partim de la premissa que les elits polítiques usen els recursos de poder en benefici dels seus interessos i modifiquen, així, la pròpia realitat. En el cas valencià, els interessos de les elits polítiques dominants han promogut una mena d’anticatalanisme que afecta directament la definició dels elements identitaris principals del poble valencià i d’aquesta manera han alterat la percepció social del conflicte identitari, perpetuant-lo.

Tags: Fundació Nexe, llibres, política lingüística, identitat valenciana, ACV Tirant lo Blanc.

"Nacio i identitats. Pensar el País Valencià"