Debat: La identitat valenciana, en perspectiva - I Trobada Nexe #PensarPV

19/6/2013
Publicat en Youtube

"La identitat valenciana, en perspectiva" Ferran Archilés (UVEG), Rafael Roca (UVEG) i Josep Ramon Segarra (UVEG).  Debat sobre el capítol: "La identitat dels valencians a l'època contemporània: una perspectiva històrica" del llibre "Nació i identitats. Pensar el País Valencià", celebrat  el divendres 30 de maig al C-M Rector Peset de la Universitat de València dins de la I Trobada Nexe.

Aquest capítol aborda l'estudi de la transformació de la identitat dels valencians al llarg de l'època contemporània. Aquest marc cronològic implica l'anàlisi de l'impacte de la Revolució liberal i la construcció del nou Estat nació espanyol i la redefinició, en gran mesura per part dels mateixos valencians, de la seua identitat. Aquest text explora el procés doble de construcció d'una identitat regional i l'aparició del valencianisme polític, abans i després de la guerra civil per a arribar fins l'elaboració (sorprenentment plena de continuïtats) del marc identitari autonòmic.

Tags: Fundació Nexe, llibres, identitat valenciana, ACV Tirant lo Blanc.

"Nacio i identitats. Pensar el País Valencià"