100 anys de psicologia social

19/3/2012 Per Raül Burriel

La Societat Valenciana de Psicologia ha publicat recentment un darrer número del seu Anuari. Aquest és un número especial, doble, dedicat al centenari de la psicologia social com a disciplina dins l’àmbit de les ciències psicològiques. Ens donen la benvinguda a la publicació unes paraules d’Oto Luque, president de l'entitat, i Marc Adell, director de la revista. Entre els articles que pretenen acotar i explicar les diferents facetes de la psicologia social de manera sintètica, ens trobem amb contribucions destacades dels millors investigadors en aquest àmbit del nostre país, entre les quals cal destacar el repàs a la història de la psicologia del treball i les organitzacions que fa el professor José María Peiró. Els grups i els equips, la construcció social de la identitat de gènere, o les implicacions en la salut dels fenòmens psicosocials, són alguns altres dels temes que es tracten en aquest número especial. En definitiva, una bona publicació per a aproximar-se amb rigorositat a la història, l’actualitat i el futur de la psicologia social, una disciplina clau per a comprendre la naturalesa de la relació de l'individu i la societat.

En el moment de publicar-se un número de l’Anuari, només és disponible per subscripció, comprant-lo en la llibreria de la UVEG o en les biblioteques universitàries. Però si voleu consultar números anteriors, els podeu trobar en Dialnet o en el repositori Roderic de la UVEG.

.

Raül Burriel

.

Articles de Raül Burriel

Intersindical Valenciana, 8/1/2016
L’ocupació al País Valencià, entre la recuperació i la precarització

4/11/2012
Democràcia monitoritzada

4/10/2012
Les polítiques actives d'ocupació al País Valencià: ¿un fracàs anunciat?

23/7/2012
La crisi social

13/2/2012
¿Què sabem de la inserció laboral dels titulats universitaris valencians?