Presentació del #Demos2 a la Universitat de València

12/3/2012

El pròxim dijous 22 de març a les 19hrs, el Col·legi Major Lluís Vives de la Universitat de València acollirà la presentació del segon dels quaderns Demos, dedicat a l'anàlisi del finanançament valencià.

La presentació del #demos2 "El finançament dels valencians, una insuficiència històrica" comptarà amb la participació de l'autor, l'analista financer Rafael Beneyto.  També hi intervindran Vicent Flor, director acadèmic de la col·lecció; Vicent Soler, Degà de la facultat d'economia de la Universitat de València; Salvador Navarro, president de la Confederació Empresarial Valenciana i Francesc Molina, Secretari General de CCOO-PV.

El País Valencià suporta un fort dèficit fiscal amb l’administració central, a pesar que el seu nivell de renda per habitant és inferior a la mitjana estatal i molt lluny d’altres comunitats autònomes considerades riques. Des de la implantació de l’anomenat Estat de les autonomies, tots els models de finançament autonòmic ens han penalitzat i hem rebut menys recursos per habitant que la mitjana, tot i haver de prestar els mateixos serveis. Aquesta insuficiència històrica ens aboca a la limitació de l’estat del benestar (sanitat, ensenyament i serveis socials) i a la impossibilitat de tindre polítiques eficaces d’estímul de l’activitat econòmica i l’ocupació. Aquest document ens ho explica de manera entenedora i amb el suport de dades.

Descarregueu el llibre en versió pdf o adquiriu-lo en paper ací.

Tags: economia, economia valenciana, Fundació Nexe, finançament autonòmic, ACV Tirant lo Blanc.