Premsa

Entrevista a Rafael Beneyto

8/3/2012
Publicat en El Temps, 6/3/2012

Rafael Beneyto (Ontinyent, Vall d’Albaida, 1958) és analista financer i fou regidor de Promoció Econòmica al seu municipi. Fou un dels cinc experts a qui les Corts va demanar un informe sobre l’última reforma del sistema de finançament. Ara, de bracet de la Fundació Nexe, presenta l’estudi “El finançament dels valencians. Una insuficiència històrica”.

“El finançament dels valencians. Una insuficiència històrica”, es diu l’estudi que acabeu de publicar amb la Fundació Nexe. La conclusió de l’estudi és molt clara: als valencians ens cal un acord fiscal semblant al concert econòmic. Com hi arribeu, a aquesta conclusió?

—Amb el model actual, depenem de les transferències de l’estat, que són resultat d’un model de finançament que ve des de l’any 1987 i amb el qual no hem aconseguit mai una millora de la xifra que rebem. Així doncs, deixem de discutir de la xifra i parlem del model. En aquest sentit, cal que reivindiquem que la hisenda valenciana recapte tots els impostos i aporte a l’estat la part que correspon únicament als serveis que presta. Igual que som responsables d’una part important de la despesa pública –és a dir, sanitat, ensenyament i protecció social–, hem de ser responsables de recaptar els impostos de qui viu aquí.

[Llegiu l'entrevista sencera]

Tags: finançament autonòmic.