Fins prompte

6/3/2012 Per David Joan Marí

Després de vora huit anys com a president de l’ACV Tirant lo Blanc i poc més d’un any des que posàrem en marxa la Fundació Nexe, el 10 de març es produirà un relleu al capdavant de totes dues organitzacions, i això fa pràcticament obligat dedicar aquest darrer editorial a acomiadar-me dels lectors del web i el butlletí de la Fundació Nexe.

Durant tot aquest temps, hem intentat practicar un valencianisme de trellat, de consensos, obert i plural, fins i tot acadèmic, però alhora hem intentat fer un valencianisme pròxim i emocionalment sostenible, en què, a part de lamentar-nos de la magnitud de les nostres tragèdies, assolírem fites positives i compartides, unes bases per a treballar en el futur. Esperem haver encertat, si més no, parcialment.

Per la tribuna que ocupe en aquests moments, em centraré en el que ha estat la curta però intensa vida de la Fundació Nexe. Sou molts els qui heu dedicat hores i hores a aquest projecte, i a tots vull agrair-vos molt sincerament la vostra faena i la vostra col·laboració, encara que a risc de ser injust per no nomenar a totes les persones que heu col·laborat, sí que trobe necessari esmentar ací Elisa Signes, Elies Seguí, Jaume Ortolà, Ferran Puchades, Vicent Flor i Pere Fuset, per la seua tasca, a vegades visible, a vegades no tant, però tan necessària sempre. Als articulistes del web, com ara Carlos Villodres, Raül Burriel, Vicent Cucarella, Vicent Sos, o els autors dels DEMOS 1 i 2, Susanna Pardines, Nathalie Torres i Rafael Beneyto, també els vull agrair la seua col·laboració.

I també, no cal dir-ho, s’ha d’agrair als nostres patrons per la seua generosa aportació a la Fundació Nexe amb l'esperança que, en aquesta primera etapa, en el còmput global les satisfaccions hagen superat les decepcions.

Com es pot veure, si volem un projecte ambiciós, cal compartir-lo, i de bona gana, amb molta gent. Trobe que la Fundació Nexe va pel bon camí. El grup de persones que està i estarà implicat és garantia d’èxit i, a més a més, cal dir-ho, feia falta. Ens calia, ens cal i més encara, ens caldrà, un “espai de pensament” eminentment en clau valenciana, amb propostes valencianistes per al conjunt de la nostra societat.

No voldria acabar aquestes línies de comiat sense posar-me a disposició de la nova executiva per a col·laborar amb ells en el que consideren adequat, i desitjar-los moltíssima sort en aquesta etapa que començaran immediatament i que segur que ens durà grans alegries.

Fins prompte.

David Joan Marí
President de la Fundació Nexe

Tags: Fundació Nexe.