Llibres

'La democràcia a Amèrica', d'Alexis de Tocqueville

9/1/2012
Riurau Editors, 2011

S'ha publicat, per primera vegada en valencià, el llibre La democràcia a Amèrica, d'Alexis de Tocqueville (Riurau Editors, 2011), un clàssic de les ciències socials i polítiques, traduït per Jaume Ortolà. En 1831 Tocqueville va fer un viatge de nou mesos als Estats Units d'Amèrica, i fruit d'aquella estada va escriure La democràcia a Amèrica (publicat inicialment en dos volums en 1835 i 1840), una obra que descriu múltiples aspectes de la vida política, econòmica, religiosa, cultural i social dels nord-americans. Des de la seua publicació es considera un dels llibres més importants mai escrits sobre Amèrica i sobre la democràcia.

Entre moltes altres coses, podem destacar la importància que Tocqueville dóna a la societat civil i a les associacions per al bon funcionament d'una democràcia: "En els països democràtics, la ciència de l’associació és la ciència mare; el progrés de totes les altres depèn del progrés d’aquesta."

Ací podeu llegir íntegrament el capítol dedicat a les associacions civils, i ací podeu veure algunes pàgines de mostra.

Tags: internacional, llibres, cultura democràtica.