XXI Universitat del Tirant

15/11/2011

La Universitat del Tirant comptarà amb la participació d'un sucós grup de personalitats valencianes de l'àmbit de la cultura, l'economia, la política, el periodisme, el sindicalisme i la justícia. Així, l'ex rector de la Universitat de València, Ramon Lapiedra junt a Ferran Puchades serà el responsable d'encetar la programació el divendres 25. Acte seguit serà el torn de Diego Gómez, Vicent Esteve i Dolors Pedrós, que analitzaran el paper de la cultura i l'educació com elements cohesionadors.

La programació de dissabte s'iniciarà amb una xarrada al voltant de l'evolució dels paradigmes identitaris després de 30 anys d'autogovern a càrrec de Vicent Flor, Ferran Archilés i Anselm Bodoque. Continuarà després amb una taula redona sobre la democràcia valenciana en la qual hi participen la diputada a les corts valencianes Mònica Oltra,el portaveu de Jutges per a la Democràcia, Joaquim Bosch i Ximo Clemente, de la Unió de Periodistes Valencians.

A la vesprada serà el torn de la presentació del primer exemplar dels quaderns de pensament Demos, impulsats per la Fundació Nexe i dirigits pel sociòleg Vicent Flor. En acabar tindrà lloc la tertúlia "Hi ha espai a Espanya per a la diferència?", en què participarà el síndic de Compromís, Enric Morera, Aitor Esteban i Carles Campuzano, tots dos diputats al Congrés per PNB i CiU , respectivament.

La última de les tertúlies pretén ser un lloc de trobada per alguns dels amics i amigues més significats de l'entitat com són els professors Josep Vicent Boira i Vicent Soler, l'empresari Xavier Marí, el sindicalista Vicent Maurí, el president d'Escola Valenciana Vicent Moreno i l'històric valencianista Agustí Colomer. Després de la cloenda, a càrrec del president de l'entitat, David Joan Marí, s'iniciarà la Nit del Tirant on s'hi projectarà un documental especial amb motiu del 20é aniversari, i es lliuraran els premis al I Concurs d'Idees per a fomentar l'ús del valencià, i els premis a l'Acció Cívica Valenciana i l'Acció Valencianista de Base.

Informació i inscripcions ací.

Tags: ACV Tirant lo Blanc.