Jornada sobre Logística, Infraestructures i Transport

10/6/2011

El 31 de maig del 2011 va tindre lloc a l’edifici La Nau de València una jornada sobre Logística, Infraestructures i Transport, en el marc del cicle de debats "Cap a un nou model econòmic" que promou EIM (Executive Interim Management). La jornada de València va ser organitzada pel CEES (Centre d’Estudis Econòmics i Socials), l’ACV Tirant lo Blanc i la Fundació Nexe.

En un primer torn, hi intervingueren Elies Seguí, en representació de la Fundació NEXE, i que obrí l’acte, Enric Oliver, d’EIM, i Josep Vicent Boira que parlà de les relacions entre infraestructures i competitivitat, i mostrà que ja a principi del segle passat es reclamaven xarxes ferroviàries amb criteris econòmics i no polítics. Posteriorment hi hagué una ponència de Joan Amorós, Secretari General de FERRMED, titulada "El futur del transport de mercaderies: El Corredor de la Mediterrània". Explicà el procés que està seguint-se en l'àmbit europeu per a intentar aconseguir que aquest eix siga considerat prioritari (per a poder tindre recursos i permisos per a la seua execució), presentà xifres sobre l’impacte econòmic, ambiental, social, etc., de les línies ferroviàries de mercaderies enfront d'altres mitjans de transport, parlà de la necessitat d’una intermodalitat coordinada, dels ports, i mostrà la situació actual del corredor des de Perpinyà fins a Màlaga. Assenyalà les deficiències existents, les actuacions previstes —en alguns casos també incorrectes—, i el que caldria fer. Després hi hagué un interessant debat amb participació molt activa per part dels assistents.

Vegeu també la crònica apareguda al diari La Vanguardia: "Ferrmed alerta de las graves carencias del estudio de Fomento para el Corredor Mediterráneo".

Tags: infraestructures, corredor mediterrani.

Vegeu el número 8 de la revista Nexe. Debats valencians dedicat íntegrament al corredor mediterrani.